fredag den 8. oktober 2010

Weekendens citat

"Before speaking of being "spiritual" why not explore consciously what it means to be fully human?"
- Dennis Lewis

Det har altid slået mig, at der i vores branche er utrolig meget snak om spritualitet - hvad det så end betyder...

Tit oplever jeg det som en form for besværgelse, der gør det muligt at se bort fra det faktum, at vi er mennesker - som er uløseligt bundet til det konkrete, materielle liv.

Jeg selv finder det uendeligt meget mere interessant at beskæftige mig med livet som sådan - at forsøge at forstå de sammenhænge vi som mennesker indgår i og leve derudfra (guderne skal vide at det ikke er noget jeg mestrer - langt fra), og i al beskedenhed oplever jeg at dét er indgangen til at se, at der er mere mellem himmel og jord.

Men, måske er dét også en form for spiritualitet?

Jeg kan iøvrigt varmt anbefale at stifte nærmere bekendtskab med Dennis Lewis. Hans bøger om åndedrættet har haft stor indflydelse på både min forståelse og tilgang til at være behandler.

Her er linket til hans blog: http://dennislewisblog.com./

God weekend.

- Filip Rankenberg

Ingen kommentarer:

Send en kommentar